سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

شهردارمنطقه ۲ از اجرای عملیات اصلاح هندسی میدان کتاب و تبدیل آن به تقاطع همسطح  هوشمند خبر داد.

ميدان كتاب

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی صالحی با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف ساماندهی ترافیکی معابر شهری و براساس مصوبه شورای حمل و نقل ترافیک شهر تهران اجرا می شود.

به گفته وی میدان کتاب به لحاظ وجود ایستگاه مترو و مراکز تجاری و اداری و همچنین دسترسی به بزرگراه های هاشمی رفسنجانی و یادگار امام(ره) یکی از میادین پر تردد منطقه محسوب می‌شود که همین موضوع باعث ایجاد حجم تردد در این میدان و تحمیل بار ترافیکی در معابر منتهی به آن شده است.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به برنامه های مدیریت شهری در ساماندهی ترافیکی معابر شهری و بزرگراهی، گفت: پس از مطالعات کارشناسی صورت گرفته در خصوص ساماندهی ترافیک و افزایش ایمنی تردد، اصلاح هندسی میدان کتاب و تبدیل آن به تقاطع چراغ دار در شورای حمل و نقل ترافیک شهر تهران تصویب شد. با اجرای این طرح علاوه بر ساماندهی معضلات ترافیکی، سرعت تخلیه دراین میدان حداقل ۲۵ و حداکثر ۴۰ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اجرای عملیات جمع آوری میدان و اجرای این طرح ترافیکی گفت: هماهنگی های لازم با شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران برای تامین تجهیزات لازم مربوط به نصب چراغ زماندار و هوشمند در تقاطع مذکور انجام شده و مدیریت شهری منطقه تلاش دارد تا با اجرای این عملیات، ترددی ایمن و روان را برای شهروندان و ساکنین این محله فراهم کند.

کد خبر 865774
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha